Naturalnie dla odporności

 

Istnieją substancje roślinne, których działanie wzmacniające układ immunologiczny udowodniono naukowo. Wspieraj odporność swojego dziecka naturalnie!!

Owoce i kwiaty Czarnego Bzu

Jedną z roślin, które mają dobroczynny wpływ na zdrowie jest czarny bez. Owoce i kwiaty wykorzystuje się jako surowiec zielarski. Pozytywny efekt działania bzu czarnego wynika z obecności aktywnych substancji, zawartych w jego owocach zwanych flawonoidami. Napary z kwiatów i odwary z owoców czarnego bzu wykazują działanie napotne, moczopędne. Wskazuje się również, że związki zawarte w czarnym pobudzają układ odpornościowy poprzez zwiększenie produkcji specyficznych substancji.

Werbena

Werbena jest rośliną zielną, z której ekstrakt wykorzystywany jest w celu wsparcia prawidłowego działania dróg oddechowych. Jej główne działanie to wspomaganie układu odpornościowego.

Korzeń Pelargonii afrykańskiej

Pelargonia afrykańska, a konkretnie wyciąg z jej korzenia, jest byliną wykorzystywaną w zielarstwie ludowym. Badania wskazują, że związki pozyskiwane z jej korzenia wykazują działanie prozdrowotne, stymuluje układ odpornościowy. Ponadto ekstrakt z korzenia pelargonii afrykańskiej w naturalny sposób wspiera układ oddechowy.

Porost Islandzki

Z kolei, wyciągi z porostu islandzkiego (Cetraria islandica/Lichen islandicus) są tradycyjnie wykorzystywane w celu łagodzenia podrażnień błon śluzowych górnych dróg oddechowych i związanego z nimi kaszlu, dzięki dużej zawartości substancji śluzowych, które tworzą ochronną powłokę. Wykazują również działanie antyoksydacyjne i wspierające odporność. W Polsce ten gatunek znany jest jako tarczownica islandzka.

Prebiotyki i probiotyki

Innym, naturalnym wsparciem są prebiotyki i probiotyki. Probiotyki to bakterie i drożdże, które zasiedlają jelita i zapewniają prawidłowe trawienie oraz bariery ochronne organizmu. Prebiotyki zaś to substancje, które wspierają rozwój symbiotycznych mikroorganizmów (probiotyków i naturalnej mikroflory). Ich źródłem są głównie produkty pochodzenia roślinnego, jak np. czosnek, cebula, otręby pszenne oraz pomidory i banany. Probiotyki można znaleźć w jogurtach i kefirach.

Wyżej wymienione ekstrakty to doskonałe wsparcie dla prawidłowej, zróżnicowanej diety, która pomaga utrzymać zdrowie zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.

Źródło:
materiał własny „Żywienie dla odporności. Profilaktyka w okresie jesienno-zimowym.”

Przeczytaj więcej

suplement diety